La o gama uriasa de produse de patiserie si prajituri, la tentatia fast-food-ului, nu orice adult, daramite un adolescent, poate sa reziste. Problemele supraponderale sunt adesea exacerbate tocmai in adolescenta. Cum trebuie sa slabeasca un adolescent fara a-i afecta sanatatea? Parintii ar trebui sa fie constienti de acest lucru. Intr-adevar, exista atat de multe stresuri in viata adolescentilor moderni si, pentru a reduce la minimum ingrijorarile legate de kilogramele in plus, parintii vor trebui sa lucreze din greu chiar si ei insisi.

De ce apare supraponderabilitatea in adolescenta?

Combaterea obezitatii la tineri

Crezi ca principalul lucru care conteaza este dieta? Nu! Principalul lucru este atitudinea corecta. Este important ca parintii sa analizeze modul in care copilul se raporteaza la problema sa. O intelege si o accepta? Sau poate o ignora? Luati in considerare acest lucru atunci cand discutati cu copilul dumneavoastra despre problema excesului de greutate. Este posibil sa aveti nevoie de ajutorul unui psiholog daca vedeti ca copilul are probleme de comunicare cu colegii din cauza supraponderabilitatii, stima de sine a scazut si se formeaza un complex de inferioritate.

Dieta pentru un adolescent trebuie sa fie echilibrata si adaptata sanatatii, nevoilor si stilului de viata al fiului sau fiicei dumneavoastra. Nutritionistii pot crea meniul potrivit. Parintii pot face aceasta sarcina daca abordarea este responsabila.

Multe persoane, pe masura ce cresc, incep sa observe ca formele lor nu indeplinesc standardele. Si apoi se grabesc la extreme. Unii aleg sportul intens, iar aceasta este probabil cea mai corecta alegere. Altii pur si simplu nu mai mananca, mor de foame si castiga rapid probleme de sanatate. Altii inca iau medicamente pentru scaderea in greutate si o fac in secret, fara sa afle parintii. Acest lucru poate provoca boli grave. In niciun caz nu permiteti unui adolescent sa ia astfel de medicamente, deoarece efectul lor asupra corpului nu a fost inca studiat pe deplin si nu se stie ce probleme vor aparea in viitor din cauza “pastilelor minune”.

Majoritatea medicilor sunt siguri ca supraponderalitatea in adolescenta este 98% din vina parintilor care nu si-au invatat fiul sau fiica elementele de baza ale unei nutritii adecvate. Prin urmare, ei trebuie sa arate atentie si grija pentru a-si ajuta copilul sa piarda in greutate.

Citeste despre Beneficii apa alcalina ionizata Hunza

Cum poate un adolescent sa slabeasca fara a-i afecta sanatatea?

Corpul este inca in crestere si in dezvoltare, are nevoie de o cantitate destul de mare de nutrienti. Un adolescent nu ar trebui sa mearga niciodata pe o dieta rigida. Pentru a slabi, trebuie sa manance rational. Este necesar sa se adauge orice activitate fizica – exercitii fizice, practicarea oricarui tip de sport, mers pe jos. Dar atentie! Obezitatea nesanatoasa a unui copil poate fi asociata cu un fel de boala. De aceea, inainte de a incepe sa ajustati sistemul nutritional, consultati-va medicul. In orice caz, regulile alimentatiei sanatoase sunt aceleasi si sunt obligatorii pentru toata lumea.

Corectarea si echilibrarea nutritiei

O dieta echilibrata de nutrienti este de o mare importanta pentru dezvoltarea mentala si fizica a copilului. Ar trebui sa contina proteine, grasimi, carbohidrati, vitamine si minerale. Daca copilul dumneavoastra trebuie sa slabeasca, unele alimente vor trebui aruncate. Cantitatea de grasimi animale din dieta ar trebui redusa prin inlocuirea acestora cu grasimi vegetale, care sunt mult mai usor de digerat. Folositi ulei de floarea soarelui, ulei de masline sau ulei de porumb pentru gatit. Este recomandat sa se excluda carnea grasa, untura, orice produs afumat si prajit. Alegeti carne slaba sau peste si este mai bine sa le fierbeti sau sa le coaceti, decat sa le prajiti. Incercati sa excludeti condimentele si sosurile din dieta, precum si mancarurile foarte sarate. Toate acestea stimuleaza apetitul.

Adolescentii supraponderali nu pot manca fast-food. Deloc. Prin urmare, nu mergeti cu copilul in unitatile care vand astfel de alimente. Nu este absolut nimic util in acestea. Sucurile carbogazoase sunt, de asemenea, interzise. Nutritionistii sfatuiesc sa se limiteze cat mai mult consumul de ceai si cafea. Stimuleaza atat apetitul, cat si sistemul nervos.

Dulciurile tind sa fie principala sursa de exces de greutate. Reduceti la minimum consumul de dulciuri si prajituri. Deserturile cu fructe de padure, lactate si lapte acru, jeleuri, fructe dulci si fructe uscate – aceasta pot inlocui partial dulciurile.

La scoala, dati-i copilului nu prajituri si dulciuri, ci fructe si fructe uscate, precum si chipsuri din cereale integrale. Biscuitii din cereale integrale sunt acum in vanzare cu adaos de nuci, fructe uscate sau miere. Ele sunt grozave pentru a satisface foamea si nu sunt depuse sub forma de pliuri pe laterale. Dar ar trebui consumate in cantitati rezonabile.

Despre rutina zilnica a adolescentului

Pentru un adolescent care trebuie sa slabeasca, rutina zilnica corecta este foarte importanta. Acest lucru va ajuta in viitor sa mentina greutatea in limite dupa ce va fi readusa la normal. Si greutatea va scadea cu siguranta daca adolescentul observa intervalele dintre mese si numarul acestor mese. Este important ca parintii sa determine corect necesarul zilnic al organismului de calorii si distributia proportionala a proteinelor, carbohidratilor si grasimilor. Luand in considerare caracteristicile de varsta ale adolescentei, raportul dintre proteine / grasimi / carbohidrati ar trebui sa fie 1/1/4. Daca cantitatea de grasimi sau carbohidrati este crescuta, metabolismul va fi intrerupt si va cauza excesul de greutate.

Mancarea adolescentului ar trebui sa fie de cel putin patru ori pe zi ca numar. Volumul de alimente este distribuit aproximativ dupa cum urmeaza: micul dejun este 30% din volumul zilnic de mancare, masa de pranz – 40%, gustarea de dupa-amiaza – 10%, cina – 20%. De regula, scolarii iau micul dejun si cina acasa, iar parintii pot supraveghea. Amintiti-va ca ultima masa ar trebui sa aiba loc nu mai tarziu de o ora si jumatate inainte de culcare.

Sportul trebuie inclus in rutina zilnica. Este bine daca vor fi exercitii de cel putin 30 de minute zilnic.

Afla ce este un Ionizator apa alcalina Hunza

Cum sa slabesti fara sa epuizezi sistemul nervos?

Parintii, desigur, vor putea controla majoritatea mancarii pe care copilul o mananca. Dar incearca sa vorbesti cu el, astfel incat el insusi sa inteleaga importanta pierderii in greutate. Cel mai probabil, el este deja complexat in aceasta privinta. Puneti impreuna o lista cu alimentele interzise. Poate fi suplimentata treptat, dar nu uitati sa explicati de ce aduceti sau taiati un aliment de pe lista. Daca alimentatia sanatoasa nu era relevanta pentru adolescentul tau inainte, ii va fi destul de greu sa manance sanatos, mai ales la inceput. Pentru a face acest lucru, recompensati copilul la sfarsitul saptamanii: permiteti-i sa manance ceva din lista interzisa in weekend. Desigur, intr-o cantitate mica. Si apoi oferiti-va sa faceti o plimbare, sa faceti patinaj pe gheata sau cu mers cu bicicleta. Acest lucru este necesar pentru a arde calorii.

Cand vine vorba de pierderea in greutate a adolescentilor, scopul si exemplul functioneaza cel mai bine. Majoritatea copiilor la aceasta varsta sunt foarte persistenti in realizarea obiectivelor lor. Stabiliti, de exemplu, un obiectiv impreuna: sa pierdeti cel putin 500 de grame pe luna. Laudati-va fiul sau fiica pentru realizari, rasplatiti-i cumva, dar cu siguranta nu cu un tort. Exemplul personal al parintilor il va ajuta si pe un adolescent sa slabeasca. Indiferent cat de mult va fortati copilul sa faca sport, cursurile vor fi mult mai eficiente in compania mamei sau a tatalui. Si cum va manca copilul un terci sanatos cu legume daca parintii mananca prajituri? Impartasind dificultatile cu copilul tau pe drumul spre a fi mai slab, nu numai ca il vei ajuta sa faca fata excesului de greutate, ci si sa construiesti o relatie buna si de durata cu acesta.