Cercetătorii studiază influența televiziunii și au remarcat că în spatele unei imagini oarecare dintr-un film dramatic, comedie sau de dragoste, se ascund la nivel subconștient idei despre cum ar trebui să faci față unor situații de viață.

Acestea sunt mesajele subliminale. În momentul în care publicul se uită la televizor, creierul intră într-o stare „de așteptare”, adică intr-o stare pasivă, în care gândirea personală este diminuată. În același mod sunt afectate și emoțiile și dorințele lui. Omul fiind o ființă socială, va avea tendința să se adapteze la opinia publică, adică să își adapteze punctele de vedere la cele transmise de mass-media.

Ceea ce induce mass-media este educația conștiinței umană după propriile norme, cultivand de fapt niște dorințe și nevoi îndepărtate de adevărată ființă umană, care aparțin doar publicității, a marketing-ului.

Astfel sunt stimulate dorințele de a cumpăra sau a arata ca și personajele vehiculate în reclame sau filme.

Efectele nocive ale televizorului
Trusturile media

Adulții sunt niște victime ale așa-numitului efect de spirală. Ce presupune acest efect? Mass media ii transmite persoanei că ea are grijă de el să fie cel mai informat, să fie la curent cu tot ce se întâmplă în lume și astfel să fie un om „deștept” și bine informat. În realitate, lucrurile stau altfel și s-a dovedit științific că oamenii care se uită cel mai mult la televizor de fapt sunt cei mai dezinformați oameni.

Televiziunea intră în casa noastră, ne cucerește pur și simplu. Televizorul creează un mediu și un mijloc de divertisment foarte atrăgător, ce crează un adevărat miraj, atât prin imaginile pe care le vehiculează, cât și prin undele electromagnetice emise. De aceea, televizorul nu poate reprezenta o autentică sursă de informare. Toată structura mediatică invită mai degrabă la o stare de visare, de reverie și în niciun caz de informare asupra realității cotidiene.