Tendintele in moda
Tendintele modei sunt influentate de mai multi factori, printre care cinematografia, celebritatile, climatul, explorarile creative, politice, economice, sociale si tehnologice. Examinarea acestor factori se numeste analiza PEST. Creatorii de moda pot utiliza aceste informatii pentru a ajuta la determinarea cresterii sau declinului unei anumite tendinte. Tendintele modei se schimba zilnic, nu pot ramane neschimbate.
Influentele politice in moda
Nu numai ca evenimentele politice au un impact enorm asupra tendintelor modei, dar si personalitatea politica a jucat un rol critic in prognozarea tendintei modei. De exemplu, prima doamna Jacqueline Kennedy a fost o imagine la moda de la inceputul anilor 1960 care a condus tendinta de imbracaminte formala. Prin purtarea unui costum Chanel, a unei rochii medelin.ro Shirts Givenchy sau a unui strat colorat Cassini, cu butoane uriase, ea a creat aspectul elegant si a condus o tendinta delicata.
In plus, revolutia politica a avut si un impact puternic asupra tendintei modei. De exemplu, in anii 1960 economia a devenit mai bogata, rata divortului a crescut si guvernul a aprobat pilula contraceptiei. Aceasta revolutie a inspirat generatia tanara la revolta. In 1964, fusta mini a devenit o tendinta de moda majora. Designerii de moda au inceput sa experimenteze noi forme de imbracaminte, cu maneci goale, cu fuste scurte asortate cu pantofi cu toc inalt.
Influente tehnologice in moda barbati – medelin.ro
Tehnologia joaca un rol important in majoritatea aspectelor societatii de astazi. Influentele tehnologice sunt din ce in ce mai evidente in industria modei. Progresele si noile evolutii modeleaza si creeaza tendinte actuale si viitoare.
Tehnologiile pe Internet, cum ar fi magazinele online si platformele sociale, au dat drumul pentru identificarea, comercializarea si vanzarea de tendinte. Stilurile si tendintele sunt transmise cu usurinta online pentru a atrage noii clienti. Mesajele pe Instagram sau Facebook pot spori cu usurinta gradul de constientizare cu privire la noile tendinte in moda, care ulterior pot crea o cerere mare pentru anumite articole sau marci.
Influente sociale in moda
Tendinta de moda depaseste valorile estetice, ea apare ca un instrument expresiv pentru designeri sa-si transmita mesajul despre societate. Cu influenta social media, a celebritatilor si a bloggerilor, vocea lor este usor de auzit si are un impact asupra modei si tendintei in orice moment. Moda si muzica sunt inseparabile.
Moda se refera la contextul social si cultural al unui mediu. Potrivit lui Matika, „Elementele culturii populare se topesc atunci cand tendinta unei persoane este asociata cu o preferinta pentru un gen muzical … cum ar fi muzica, stirile sau literatura, moda a fost fuzionata in viata de zi cu zi”. Moda nu este privita doar ca valori estetice pure; moda este, de asemenea, un mediu pentru artistii interpreti sau executanti pentru a crea o atmosfera generala si a-si exprima opiniile cu totul prin intermediul videoclipului muzical.