Magazin Louis Vuitton
Cheia succesului companiei Louis Vuitton

Fondata in 1854 de designerul caruia ii poarta numele, Louis Vuitton (LV) este o companie de haine de lux si accesorii de moda, fiind un jucator de frunte pe piata de imbracaminte, articole din piele, ceasuri, incaltaminte, bijuterii si ochelari de soare. Brandul LV opereaza in peste 60 de tari din intreaga lume, cu peste 500 de magazine in aceste tari. Timp de 6 ani consecutivi, a fost recunoscut ca fiind cel mai valoros brand din segmentul de lux la nivel mondial.

Secolul trecut, compania Louis Vuitton a fost un lider mondial in productia de articole de lux din piele fina, extinzandu-si reteaua in 50 de tari si deschizand peste 460 de magazine. Din 2006 pana in 2012, LV a fost recunoscut drept cel mai scump brand de lux din lume. Intr-un efort de a proteja mediul si de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera, compania a angajat specialisti si a proiectat magazine ce utilizeaza energia in mod cat mai eficient posibil, reducand in cativa ani consumul de energie electrica cu 50%, in conditiile unei iluminari extrem de atractive in magazinele proprii.

Louis Vuitton – strategia de publicitate

La prima vedere, strategia de promovare si publicitate a companiei Louis Vuitton este pe cat de simpla, pe atat de eficienta: LV angajeaza muzicieni, actori si modele de renume in campaniile sale de marketing. Unele dintre personalitatile celebre care au fost asociate cu marca LV sunt Jennifer Lopez, Kate Moss, etc. Louis Vuitton este un brand de lux si, prin urmare, clientii sai se conecteaza mai bine emotional cu vedetele respective.

In campaniile sale de marketing efectuate de-a lungul timpului, compania a atras, de asemenea, celebritati din sport precum Andre Agassi si Steffi Graf. In marile metropole, revistele si panourile publicitare functioneaza cel mai eficient pentru companie. Exclusivitatea marcii se reflecta in revistele de moda citite de clasa de elita a societatii. Louis Vuitton nu foloseste televiziunea ca mijloc de promovare, in primul rand pentru ca prefera sa ramana un brand special si vrea sa fie vazut doar de o anumita clasa de oameni. In acest fel, el ajunge direct la publicul sau tinta, mai degraba decat prin canalele media obisnuite.

Louis Vuitton – strategia de produs

Atat strategia de produs cat si strategia de marketing a companiei Louis Vuitton pot fi explicate dupa cum urmeaza: LV este un brand premium care produce si vinde cele mai bune produse din piele 100% naturala si are o grija deosebita pentru a se asigura ca designul si aspectul fiecarui produs nu pot fi reproduse. Louis Vuitton a ales in mod deliberat productia artizanala de calitate in dauna productiei de serie, fabricata cu ajutorul masinilor.

Compania angajeaza cei mai iscusiti mesteri si garanteaza ca fiecare produs este complet unic, inregistrandu-si toate modelele si produsele, pentru a evita falsificarea. Louis Vuitton produce cele mai rafinate genti de mana, rochii, pantofi si ceasuri. De asemenea, au o gama suplimentara de produse, cum ar fi portofele, ochelari, bijuterii, esarfe, serviete, curele, etc.

Unii dintre sustinatorii cei mai influenti ai marcii LV sunt la aceasta ora Bono, Angelina Jolie, fiul lui Will Smith, Jaden sau Michael Phelps. Brandul LV a fost evaluat in 2020 la 47,2 miliarde de dolari si a ocupat locul 9 (intrand in top 10) in lista Forbes a celor mai scumpe marci de pe mapamond. Recent, la inceputul anului 2021, Louis Vuitton a achizitionat legendara companie americana de bijuterii Tiffany & Co pentru 15,8 miliarde de dolari.