Avantajele comertului electronic
Pornirea unei afaceri de comert electronic nu a fost niciodata mai usoara. Solutii cum ar fi Shopify permit chiar si celor mai putin avansati din punct de vedere tehnologic sa creeze un magazin online.
Au disparut zilele in care aveati nevoie sa angajati un designer si un Web Developer pentru acest lucru.
In prezent, diverse platforme, sabloane si sisteme de proiectare online permit oamenilor sa construiasca un magazin de comert electronic in cateva ore.
Ca rezultat, oamenii culeg toate avantajele pe care le pot oferi magazinele de comert electronic.
Motive pentru care comertul electronic este atat de atractiv pentru antreprenori
- Acoperire globala – Cu un magazin traditional, sunteti limitat din punct de vedere geografic si nu puteti ajunge decat la pietele din apropiere. Daca aveti un magazin in Brasov si vreti sa vindeti in Bucuresti, trebuie sa deschideti mai multe locatii fizice;
- Comertul electronic nu are aceasta limitare. De fapt, puteti sa vindeti oricui, oriunde in lume, printr-o afacere online de comert electronic;
- Intotdeauna deschise – Intreprinderile fizice au de obicei ore limitate, dar un magazin online de comert electronic ramane „deschis” 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, 365 de zile pe an. Este foarte convenabil pentru clienti si extrem de profitabil pentru comercianti;
- Economii – Intreprinderile comerciale au costuri operationale semnificativ mai mici comparativ cu magazinele fizice. Nu exista nici o chirie, nici un personal pentru angajare si plata, si foarte putine in ceea ce priveste costurile de functionare constante. Acest lucru face ca afacerea e-commerce sa fie extrem de competitiva in ceea ce priveste pretul, ceea ce poate creste in mod dramatic cota de piata;
- Gestiunea automata a inventarului – este mai usor de automatizat gestionarea inventarului cu instrumente online electronice si furnizori terti. Acest lucru economiseste afacerile de comert electronic cu sume considerabile in cheltuielile de inventar si de exploatare;
- Independenta fata de locatie- magazinul de comert electronic nu este legat de nici o locatie atunci cand isi desfasoara afacerea. Atata timp cat aveti un laptop si o conexiune la Internet, puteti rula afacerea dvs. de comert electronic din pat sau de pe plaja.
Marketingul orientat pe nisa
Comerciantii de pe Internet au capacitatea de a colecta cantitati mari de date pentru consumatori pentru a se asigura ca vizeaza oamenii potriviti pentru produsele lor. Acest lucru reduce costurile de atragere a clientilor si permite afacerii de comert electronic sa ramana extrem de flexibila. Imaginati-va ca va puteti concentra doar pe barbatii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani care traiesc in zonele urbane. Acesta este un marketing orientat pe nisa, pe care nu l-ati putea obtine doar prin a avea un magazin fizic.
Datorita costurilor de operare mai mici, abilitatii de a gasi exact tipul de client si beneficiilor accesului global, acest site de comert electronic va asigura ca firma dvs. poate fi foarte profitabila.